Απελπιστικά καθυστερημένα, σε σχέση με την Αμερική και την Ευρώπη, αλλά επιτέλους ήρθε! Η τηλεοπτική επανάσταση έγινε στην Ελλάδα εν σωτηρίω έτει 1966.

Ασπρόμαυρη στην αρχή και με μικρή εμβέλεια εκπέμποντας για δύο μόνο ώρες κάθε απόγευμα και πρώτη παρουσιάστρια την Ελένη Κυπραίου.

Δεν θα αναφερθώ στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης, είναι πολύ εύκολο στον καθένα να γκουγκλάρει (τι λέξη, Θεέ μου, κι αυτή…) και να ενημερωθεί. Θα ανατρέξω στις πρώτες εκπομπές, όταν ήταν ακόμη στα σπάργανα, που άφησαν εποχή.

Δύο μόνο τα κανάλια, ΕΙΡΤ και ΥΕΝΕΔ. Ασπρόμαυρη η εικόνα και οι ώρες εκπομπής ήταν από τις 6 το απόγευμα ως τα μεσάνυχτα, που έπεφτε αυλαία με την ελληνική σημαία και μουσική υπόκρουση τον Εθνικό Ύμνο. Παρουσιάστριες η γλυκιά Κέλλυ Σακάκου, η γοητευτική και σοβαρή Ρίτα Ασημακοπούλου, η αισθησιακή και σέξυ Νάκυ Αγάθου, η Μακώ Γεωργιάδου, που καθιερώθηκε ως η εκφωνήτρια μετάδοσης της Eurovision.

Σταδιακά αρχίζουν και οι πρώτες σειρές, που αποτελούν πόλο έλξης των τηλεθεατών μαζί με τις αθλητικές εκπομπές. ΕΙΡΤ και ΥΕΝΕΔ, παρότι και τα δύο κρατικά κανάλια, ανταγωνίζονται σε θεαματικότητα: η ΕΙΡΤ με τον Παράξενο Ταξιδιώτη, μια σειρά μυστηρίου που περιείχε πολύ καλά υλικά, όπως επιτυχημένο casting, υποβλητική σκηνοθεσία και μουσική και πρωταγωνιστή τον Αλέκο Αλεξανδράκη. Στην ΥΕΝΕΔ, απέναντι, διαπρέπει ο Φώσκολος με τον Άγνωστο Πόλεμο και τον Άγγελο Αντωνόπουλο ως συνταγματάρχης Βαρτάνης, επικεφαλής του γραφείου αντικατασκοπείας (1972).

Σταθμοί επίσης στην ελληνική τηλεόραση αποτέλεσαν: το Λούνα Πάρκ με τον συμπαθέστατο Μπαρμπα-Γιώργο (Διονύσης Παπαγιαννόπουλος). Ο Μεθοριακός Σταθμός, η σειρά που απογείωσε την καριέρα του Βάσου Αδριανού, που υποδυόταν τον γεωπόνο Αλέξη. Η σειρά είχε απήχηση και στα χωριά, αλλά και στις πόλεις, γιατί θύμιζε στους εσωτερικούς μετανάστες το χωριό τους.

Επίσης άρχισε και η μεταφορά στην τηλεόραση αξιόλογων μυθιστορημάτων ως σειρές, όπως Οι Πανθέοι του Τάσου Αθανασιάδη, που ανέδειξε την Κάτια Δανδουλάκη στο ρόλο της Μάρμως και ήταν η πρώτη μοιχαλίδα στην τηλεόραση. Ο Χριστός ξανασταυρώνεται του Νίκου Καζαντζάκη, Η Γαλήνη του Ηλία Βενέζη, Συνταγματάρχης Λιάπκιν και Γιούγκερμαν του Μ. Καραγάτση κ.ά

Υπήρχαν όμως και τηλεπαιχνίδια. Γράμματα και Αριθμοί με τον Χρήστο Οικονόμου, Τα τετράγωνα των Αστέρων με τη γλυκύτατη Μαρία Αλιφέρη (ποιος δεν θυμάται το κλου της εκπομπής «σας αγαπώ»). Ενημερωτικές εκπομπές, όπως το Κάθε Μεσημέρι με τον Νάσο Αθανασίου. Το βράδυ δεσπόζουσα θέση είχαν Οι Ρεπόρτερς, με τους Λιάνη, Χαρδαβέλα και Δημαρά, και φυσικά η κορωνίδα των εκπομπών, Αλάτι και Πιπέρι, που ανέδειξε ως σταρ τον συμπαθέστατο Φρέντυ Γερμανό.

Σταρ των αθλητικων εκπομπών αναδεικνύεται ο Γιάννης Διακογιάννης και στη συνέχεια ο Βαγγέλης Φουντουκίδης.

Από ξένες σειρές αρχικά το Πέιτον Πλέις, ως προάγγελος της σαπουνόπερας που θα ακολουθήσει με το Ντάλας και τη Δυναστεία. Για χρόνια παιζόταν ακόμη με μεγάλη θεαματικότητα η σειρά Το Μικρό Σπίτι στο Λιβάδι.

Οι δέκτες εκπέμπουν σε ασπρόμαυρη εικόνα μέχρι το 1979. Από το 1981 καθιερώνεται πλέον το χρώμα και συχνή είναι η αναφορά στο σύστημα PAL και SECAM. Να θυμηθούμε ακόμη ότι η λέξη τηλεχειριστήριο ήταν άγνωστη στην αρχή. Έπρεπε να σηκωθείς από τον καναπέ για να αλλάξεις κανάλι και όταν έγινε το πρώτο τηλεχειριστήριο, ήταν με καλώδιο.

Από τα δύο κανάλια και τις περιορισμένες ώρες τηλεθέασης φτάσαμε στην ιδιωτική τηλεόραση, στην 24ωρη προβολή, στα δορυφορικά κανάλια. Καταφέραμε να χειριζόμαστε δύο και τρία τηλεχειριστήρια μαζί, για την τηλεόραση, για τον αποκωδικοποιητή, για το DVD Player…

Όταν πολύ μικρή άκουγα από το ραδιόφωνο τις δακρύβρεχτες ιστορίες όπως Μικρή Πικρή μου Αγάπη ή Το Σπίτι των Ανέμων, θυμάμαι τον πατέρα μου να μου λέει: «Κάποια στιγμή αυτά που τώρα ακούς,θα τα βλέπεις κιόλας». Δεν μπορούσε ο καημένος όμως να προβλέψει ότι με το δορυφόρο θα μιλούσα με την κόρη και τους εγγονούσμου στην Αμερική και θα τους βλέπω παράλληλα στο τηλέφωνο! Αυτό ήταν πέρα από κάθε φαντασία…